Кафедра суспільних наук (СН)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра суспільних наук (СН) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Психологія і педагогіка" для студентів денної та заочної форм навчання(2015) Дрозд Оксана Володимирівна; Туркова Лілія ІванівнаПризначено для студентів першого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "бакалавр" за напрямом підготовки 6.030504 "Економіка підприємства".Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Основи психології" для студентів денної та заочної форм навчання(2015) Дрозд Оксана Володимирівна; Туркова Лілія ІванівнаНаведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний та підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів четвертого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "бакалавр" за напрямами підготовки 6.051201 "Суднобудування та океанотехніка" і 6.050503 "Машинобудування".Документ Тестові завдання для контролю знань студентів з дисципліни "Основи психології" для студентів денної та заочної форм навчання(2015) Дрозд Оксана Володимирівна; Туркова Лілія ІванівнаДані тестові завдання призначені для самостійної роботи студентів денної та заочної форм навчання усіх спеціальностей, які вивчають курс психології та педагогіки за дисциплінами: "Психологія", "Психологія і педагогіка", "Основи психології та педагогіки".Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з дисципліни "Іноземна мова"(2017) Бойко Любов МихайлівнаВказівки містять перелік тем для самостійної роботи, завдання для індивідуальної та самостійної роботи студентів, перелік контрольних питань щодо підготовки до поточного модульного контролю з дисципліни, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів першого та другого курсу денної форми навчання спеціальностей: 121 – Інженерія програмного забезпечення; 131 – Прикладна механіка; 135 – Суднобудування; 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка; 142 – Енергетичне машинобудування.Документ Методичні вказівки для проведення тестового контролю з дисципліни "Українська мова за професійним спрямуванням"(2017) Сміліченко, Яніна БроніславівнаНаведено у методичних вказівках відомості щодо проведення тестового контролю відповідно до чинної програми. Запропоновані тестові завдання, різноманітні за формою виконання (з вибором правильної відповіді, на увідповіднення й упослідовнення), передбачають виявити рівень не лише розуміння навчального матеріалу, а й уміння аналізувати, синтезувати й застосовувати його. Тести призначені для проведення поточного і підсумкового контролю знань,умінь і навичок студентів денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавр.Документ Методичні вказівки для проведення поточного модульного контролю знань з дисципліни "Психологія та педагогіка"(2017) Дрозд Оксана Володимирівна; Туркова Лілія Іванівна; Нікітіна Людмила АнатоліївнаНаведено загальні положення щодо організації модульної контрольної роботи студентів з дисципліни "Психологія та педагогіка", тематику рефератів для студентів денного відділення; тематику модульних контрольних робіт для студентів заочної форми навчання, а також вказівки до їх підготовки та оформлення. Наведено перелік базової і допоміжної літератури та критерії оцінювання знань студентів. Призначено для студентів усіх форм та видів навчання.Документ Методичні вказівки для проведення практичних занять з дисципліни "Основи психології"(2017) Дрозд Оксана Володимирівна; Туркова Лілія Іванівна; Смірнова Ірина МиколаївнаНаведено загальні положення щодо організації практичної роботи з дисципліни "Основи психології", тематику практичних занять для студентів денного та заочного відділення, вказівки до підготовки та оформлення, перелік базової і допоміжної літератури, а також тести для модульного контролю та критерії оцінювання студентів. Призначено для студентів усіх форм навчання.Документ Business Reader(2017) Бойко Любов МихайлівнаМетодичні вказівки складені згідно з програмою дисципліни "Ділова іноземна мова". Подано автентичні тексти з економіки, маркетингу, зовнішньоекономічної діяльності які можуть бути використані як для самостійної роботи студентів, так і для аудиторної роботи з викладачем. Призначено для студентів п’ятого курсу денної форми навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра за спеціальністю 051 "Економіка" та 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність".Документ Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни "Іноземна мова"(2018) Бойко Любов Михайлівна; Черткова Наталія ЮріївнаМатеріал вказівок розподілено за 4-ма модулями. Кожний модуль містить лексикограматичні вправи, які допоможуть студентам краще засвоїти матеріал певного модуля. Призначено для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.Документ Реалізація компетентнісного підходу у технічних закладах вищої освіти(2019) Сміліченко, Я. Б.; Зеленюк, І. С.; Смірнова, І. М.; Туркова, Л. І.; Smilichenko, Ya. B.; Zeleniuk, I. S.; Smirnova, I. M.; Turkova, L. I.; Смиличенко, Я. Б.; Зеленюк, Зеленюк И. С.; Смирнова, И. М.; Туркова, Л. И.У статті розглядається компетентнісний підхід в професійній освіті майбутнього інженера, подається характеристика функцій компетентнісного підходу, надається короткий аналіз поглядів вчених на поняття «компетентнісний підхід». Автори приділяють особливу увагу вивченню процесу реалізації компетентнісного підходу у вітчизняній освіті як важливого показника професійної підготовки майбутнього фахівцяДокумент Інформацiйна пiдтримка технiчного обслуговання систем залiзнично-водного сполучення(2019) Казимиренко, Ю.; Дрозд, О.; Єгольников, О.; Kazymyrenko, Y.; Drozd, O.; Yeholnikov, O.Сучасний розвиток комп’ютерних технологій у обслуговуванні та експлуатації транспортних засобів створює передумови для реалізації нових механізмів управління системами технічної діагностики і моніторингу, застосування яких дозволить у автоматичному режимі контролювати технічний стан та формулювати інформаційні повідомлення щодо відхилень показників від нормативних. Створення спеціалізованої інформаційної системи для вирішення завдань оцінювання технічного стану систем залізнично-водного сполучення є актуальним та спрямовано на удосконалення методу технічного діагностування і моніторингу пристроїв залізничної автоматики. Авторами запропоновано механізми проєктування інформаційної системи, для чого проаналізовано існуючі комп’ютерні діагностичні системи, визначено недоліки їх роботи, причини виникнення та наслідки, до яких вони призводять. В роботі застосовано об’єктно-орієнтований підхід та використано класичні технології проєктування баз даних. Особливості експлуатації інформаційних систем в умовах залізнично-водного сполучення полягають у поєднанні функцій залізничного транспорту з водним, що враховується при побудові структури бази даних, в основу якої покладено завдання мінімізації дублювання даних і спрощення процедур їх обробки та поновлення. Програмне забезпечення дозволяє ефективно вирішувати дослідницькі та експлуатаційні завдання. Результати роботи можуть бути застосовані для тестування пристроїв залізничної автоматики на шляхах залізнично-водного сполучення.Документ System and analytical research of the development of transport and technological systems of railway ferries(2020) Drozd O., Kazymyrenko Y., Yeholnikov O., Morozova H.Об’єктом дослідження є процеси розвитку транспортно-технологічних систем залізничних поромів як складних технічних систем. В ході дослідження використано системний підхід до вирішення науково-технічної проблеми підвищення ефективності технічного обслуговування залізнично-поромних сполучень, для чого застосовано графічний метод аналізу формування причинно-наслідкових зав’язків з побудовою діаграми Ісікави. За найбільш інформаційний критерій обрано резерв прискорення оборотів вагонів на залізничних поромах – якісну характеристику ефективного використання вагонного парку, яка безпосередньо залежить від скорочення простоїв вагонів у припортовій зоні, що є перспективним. Результати досліджень надають багатопланову картину, яка показує можливість скорочення часу знаходження судна у порту за рахунок підвищення технічного рівня організаційних робіт з рухливим складом на під’їзних шляхах і їх завантаженням на пором. А також виявляє вплив стану матеріально-технічної бази обслуговування рухомого складу та бази порту для завантаження поромів, сумісності дій роботи диспетчерських служб та необхідності відповідної інформаційної підтримки. Проте розвиток цих напрямів не можливий без забезпечення умов надійності засобів залізничної автоматики, автоматизації та телемеханіки, а також підвищення кваліфікації кадрів з їх обслуговування. Сумісність дій роботи диспетчерських служб реалізується через застосування гнучких форм організації вантажопотоків зі складанням оптимального каргоплану завантаження залізничного порому. Впровадження інформаційного забезпечення повинно враховувати синхронізацію дій інформаційних систем залізниці та порту, а також взаємозв’язок засобів автоматики з роботою поромної переправи, постійно оновлюватись за рахунок нових програмних продуктів. На підставі проведеного аналізу складено програму заходів щодо розвитку транспортно-технологічних систем залізничних поромів. Одержані результати спрямовано на підвищення оперативності, обґрунтованості та ефективності управлінських робіт з експлуатації засобів транспорту та можуть бути використані при виконанні дослідницьких робіт інших об’єктів залізнично-водного сполучення, зокрема припортових залізниць.Документ Технологічні особливості і фізико-хімічні процеси переробки кришталевого скла на порошок(2020) Казимиренко, Ю. О.; Дрозд, О. В.; Жарський, Є. В.; Kazymyrenko, Yu. O.; Drozd, O. V.; Zharskiy, Ye. V.Стаття присвячена вирішенню актуальної на сьогоднішній час науково-практичної проблеми переробки скляного бою та бракованих скляних виробів з нарійсилікатного скла, різновидів кришталю, натрій-кальцій-силікатного скла, якими насичений сучасний ринок. Перспективним напрямом хімічних технологій є одержання скляних порошків. Описано експериментальні роботи та лабораторні дослідження щодо визначення хімічного складу, структури, властивостей, для чого застосовано методи оптичної і електронної мікроскопії, рентгеноструктурного аналізу; аналітичні розрахунки кінетики високотемпературних процесів. Одержані результати зіставлено з діаграмами стану PbO‒SiO2 , Na2O‒CaO‒SiO2, Na2O‒SiO2. Процес розм’якшення досліджено за усадочними процесами, для чого застосовано авторський зразок лабораторної установки для виготовлення порошкових виробів. Авторами пропонується технологічна схема переробки бою скла та бракованих кришталевих виробів на склопорошок, яка включатиме у себе операції дроблення на дробарці до крупності до 10 мм з подальшим здрібненням до дисперсності 30…80 мкм у кульовому млині барабанного типу, виготовлення порошкової суміші з наступним її топленням при температурі 800 °С у муфельній печі з окиснювальним середовищем, дробленням та здрібненням спеченого агломерату. Встановлено, що одержані порошки є рентгеноаморфними, мають округлу форму; їх гранулометричний склад належить діапазону 40…70 мкм, їх мікротвердість становить близько 1,4 ГПа. Проаналізовано фізико-хімічні процеси, характерні для кожного з етапів технологічного циклу. Наведено теоретичне обґрунтування температурних режимів та результати мікроструктурних досліджень, морфологічних характеристик одержаних порошків. Експериментально визначена і теоретично обґрунтована важливість процесу топлення скляного агломерату в діапазоні температур 300…800 °С з максимальною інтенсивністю у перші 8–10 хв. Запропоновано перспективи їх подальшого застосування для виготовлення нових функціональних композиційних матеріалів і покриттів зі стабільними експлуатаційними властивостями.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Ділова українська мова" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти(2021) Сміліченко, Яніна БроніславівнаВказівки містять вправи для самостійної роботи, тестові завдання для самоперевірки, кросворди, тематику рефератів та список рекомендованої літератури для підготовки до занять та самостійної роботи. Дані вказівки призначені для проведення самостійної роботи, поточного контролю знань, умінь і навичок здобувачів денної та заочної форм навчання спеціальності 073 «Менеджмент» другого (магістерського) рівня вищої освіти.Документ Challenges in teaching English for specific purposes(2021) Boiko, L. M.; Бойко, Л. М.The article highlights the challenges in teaching foreign languages for specific purposes. It discusses different innovative technologies used by the English teachers in order to motivate students and involve them into the learning process.Документ Фізичне виховання (методичні вказівки, інструкції щодо організації та проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти)(2021) Смірнова, І. М.Методичні вказівки містять Наказ Міністерства молоді та спорту України «Про затвердження тестів і нормативів для проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України», Інструкцію про організацію проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України, Положення про організацію проведення тестування, умови виконання тестування та опис проведення тестування. У вказівках детально описані види випробувань (тести, нормативи та бали оцінювання фізичної підготовленості у табличній формі), оформлення результатів проведення тестування та порядок проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості. Призначено для викладачів фізичного виховання закладів вищої, професійної та середньої освіти і здобувачів вищої освіти денної форми навчання тих спеціальностей, у навчальних планах яких є дисципліна «Фізичне виховання».Документ Teaching English: the effectiveness of remote online learning(2021) Boiko L. M.; Бойко Любов МихайлівнаВ теперішній період пандемії перед викладачами гостро постала проблема дистанційного навчання. В період локдауну наш університет був змушений замінити традиційне навчання в аудиторії на дистанційне. Особлива увага у статті приділяється перевагам і недолікам викладання англійської мови онлайн.Документ Socio-psychological problems of modern youth and ways of their solution(2021) Drozd, Oksana; Turkova, Liliia; Smilichenko, YaninaУ статті вивчається молодь як соціально-демографічна група, що переживає період становлення соціальної зрілості, адаптації до світу дорослих і майбутні зміни. Молодь має рухливі межі свого віку, вони залежать від соціально-економічного розвитку суспільства, рівня культури, умов життя.Документ Development of communicative competencies in applicants of technical institutions of higher education(2021) Smilichenko Ianina; Smirnova IrynaДокумент Peculiarities of using the case management method in the communication field(2021) Vatulia, Yuriy; Smilichenko, Yanina; Smirnova, IrynaУ статті розглядається Сase management як метод управління індивідуальною справою. Крім того, це форма підтримки для людей з багатьма проблемами, в тому числі для людей з обмеженими можливостями, щоб вони могли організувати своє життя завдяки комунікації та співпраці багатьох установ